فعالیت بیش از 180 هزار داوطلب و سفیر سلامت در یزد
کد خبر: 4186154
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱

فعالیت بیش از 180 هزار داوطلب و سفیر سلامت در یزد

رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد از فعالیت 188 هزار داوطلب و سفیر سلامت در راستای ارتقای سلامت عمومی و آگاه‌سازی مردم از خدمات سلامت در واحدهای بهداشتی خبر داد.

سفیر سلامتبه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی علوم پزشکی یزد، فاطمه زارع هرفته، رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد از فعالیت بیش از 180 هزار داوطلب و سفیر سلامت در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد حدود چهار هزار نفر داوطلب سلامت خانوار و بقیه سفیر سلامت خانوار، دانش‌آموز، دانشجو و طلاب هستند.

وی ادامه داد: داوطلبان سلامت خانوار، علاوه بر شرکت در جلسات آموزش سلامت، در انتقال آبشاری آموزش‌ها به خانواده خود و ساکنان محله فعال هستند. داوطلبان سلامت مردم را به مشارکت در برنامه‌های غربالگری بیماری‌های غیرواگیر، پویش‌های پیاده‌روی  تشویق می‌کنند و در شناسایی و حل مشکلات سلامت محلات همکاری فعال دارند.

زارع، «داوطلبان سلامت تار و پود مردمی‌سازی  سلامت» را شعار روز جهانی داوطلب امسال اعلام کرد و گفت: روز جهانی داوطلب فرصتی جهت ترغیب و حمایت از خدمات داوطلبان نظام سلامت است. داوطلبان سلامت، افرادی هستند که بدون هیچ‌گونه مزد و حقوقی و به دلیل انسانیت، رضای الهی و حس مسئولیت‌پذیری در برابر جامعه تلاش می‌کنند و پل ارتباطی بین مسئولان بهداشتی و مردم هستند.

وی ادامه داد: داوطلبان و سفیران سلامت از نهاد و جنس خود مردم هستند که ضمن برقراری ارتباط مناسب با مردم، در ترویج  خودمراقبتی، سبک زندگی سالم، ارتقای سواد سلامت جامعه مشارکت فعال دارند.

زارع‌هرفته شناسایی خانوارهای در معرض خطر  و آسیب اعم از سالمندان، افراد ناتوان و معلول یا دارای بیماری صعب‌العلاج، معتادان، دارای رفتارهای پرخطر و...، شناسایی خیران و جلب مشارکت آنها در کمک به افراد آسیب‌پذیر و در معرض خطر، مشارکت در پروژه‌های سلامت‌محور محلات، پیاده‌روی و درختکاری در محلات را از دیگر فعالیت‌های داوطلبان سلامت برشمرد.

رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد گفت: داوطلبان سلامت علاوه بر محوریت در برنامه‌های سلامت و اجتماعی می‌توانند به عنوان بازوان توانمندی برای ادارات وسازمان‌ها مانند شهرداری، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، نیروی انتظامی و ... باشند.

انتهای پیام
captcha